onsdag 7 augusti 2013

Hej

Jag heter Christopher och är journalist på Sveriges Television.

De senaste åren har jag framförallt arbetat på Lilla Aktuellt som redaktör, webbredaktör och reporter.

Jag har tidigare arbetat som reporter på SVT Nyheter och även arbetat på de regionala programmen SVT Stockholm och SVT Värmland.

När jag inte arbetar med journalistik ägnar jag mig och lite mer kreativt filmande genom ett eget produktionsbolag och har bland annat filmat i Berlin och blivit finalist i kortfilmstävlingen Videomarathon.

Här har jag samlat lite arbetsprover från min tid på journalisthögskolan, SVT Nyheter, Kulturnyheterna, ABC och Värmlandsnytt. Navigera gör du med högerspalten. Där finns länkar både till TV-reportage och artiklar jag skrivit.



Christopher Gimling Shaftoe
christopher.gs@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar